Seçmeliler

PRED 502Nitel Araştırma Yöntemleri
Kredi:
3
Eğitim araştırmalarında nitel araştırma yöntemlerine giriş; tasarım, veri toplama ve veri analiz yöntemleri konularına genel bakış; etik konular; nitel araştırmaların raporlanması.
PRED 503İlköğretimde Öğrenme Kuramları ve Modelleri
Kredi:
3
İlk yıllarda gelişme teorileri; çağdaş sosyokültürel ve sosyo-bilişsel bakış açıları ve uygulamaya yönelik vurgularla öğrenme paradigmaları
PRED 510 Özel Eğitimde Sorunlar ve Yönelimler
Kredi:
3
Özel eğitimin seçilmiş alanlarıyla (örneğin erken çocuklukta özel eğitim, öğrenme engelleri, davranış bozuklukları ve gelişimsel bozukluklar) ilgili konuların ve problemlerin derinlemesine anlaşılması. Güncel konularla ilgili teorilerin incelenmesi. Öğretmenler, ebeveynler, çocuklar ve okullar için çıkarımlar.
PRED 522Erken Çocukluk Döneminde Ölçme ve Değerlendirme
Kredi:
3
Erken çocuklukta değerlendirme ve değerlendirme üzerine ileri teori ve yöntemler; bireysel çocuk ve öğretmen, grup, program ve politika düzeylerine odaklanma.
PRED 524Alan Deneyimi
Kredi:
3
Derinlemesine denetlenen pratik deneyim ve erken çocukluk ortamlarının incelenmesi.
PRED 552Yönetim, Gözetim ve Liderlik
Kredi:
3
Erken çocukluk ortamlarında yönetim, liderlik, denetim ve yönetim kuram ve yöntemlerinin ileri düzeyde incelenmesi.
PRED 556Erken Yaşlarda Öğretim ve Öğretme
Kredi:
3
Erken çocukluk ortamlarında sınıf uygulamalarının, öğretim stratejilerinin, öğretim materyallerinin ve tekniklerinin incelenmesi.
PRED 561İlköğretimde Program Geliştirme
Kredi:
3
Fen müfredatı tasarım ve geliştirmedeki konuların incelenmesi; Mevcut müfredatın parametreler, sınırlılıklar ve materyaller açısından analizi ve eleştirisi; çapraz kültürel karşılaştırmalar.
PRED 563İlköğretim Öğretmenleri için Bilim Tarihi, Felsefesi ve Sosyolojisi
Kredi:
3
Tarihsel, felsefi ve sosyolojik bir bakış açısıyla bilimsel bir kavram, ilke ya da teori keşfini ve gelişimini araştırmak; İlköğretimde bilimin etkisi ve yerini tartışma
PRED 564İlköğretim Matematik ve Fende Öğrenme Ortamları
Kredi:
3
İlköğretim matematik ve fen eğitiminde öğrenme ortamlarının incelenmesi ve tasarlanması; Resmi ve resmi öğrenim ortamlarına odaklanma
PRED 570İlköğretim için Yönlendirilmis Okuma
Kredi:
3
Mevcut araştırmaların gözden geçirilmesi ve eleştirisi
PRED 574İlköğretimde İleri Ölçme ve Değerlendirme
Kredi:
3
Ölçme teorilerinin eleştirel gözden geçirilmesi: klasik test teorisi ve çağdaş modeller; İlköğretimde ölçme araçlarının planlanması, inşası, analizi ve değerlendirilmesi.
PRED 575İlkogretimde Biliş ve Üstbiliş
Kredi:
3
Bilimsel düşüncenin, mantıksal akıl yürütmenin ve problem çözme süreçlerinin gelişimini araştırmak; üstbiliş ve öz denetimin belirlenmesi ve değerlendirilmesi; öğretimde çıkarımlara odaklanmak.
PRED 584Erken Çocuklukta Savaş, Göç, Azınlık ve Yoksulluk: Dayanıklılık ve Hassasiyet Açısı
Kredi:
3
Bu ders, erken çocukluk yıllarında "dezavantajlı / riskli" popülasyonların yaşadığı çeşitli sosyal olumsuzlukların etkilerini incelemektedir. Sosyal olumsuzlukların yanı sıra olumsuz etkilerine dayanacak koruyucu faktörler oluşturan risk faktörleri, her bir olumsuzluk altında tanımlanmaktadır. Yoksulluk, kötü muamele, savaş / göç ve sosyal dışlanma çocukları bu dersin odak noktasıdır.
PRED 585Çocukluk Tarihi ve Kavramları
Kredi:
3
Bu ders çocuk haklarını bir dizi kuramsal, pratik, tarihsel, kültürel ve küresel perspektiften incelemek ve çocuğun uluslararası hukuk çerçevesinde durumunu, uluslararası insan hakları sözleşmelerinde çocuğun haklarını ve mevcut mekanizmaları anlamak için tasarlanmıştır. Ayrıca ders, öğrencilerin çocukların ilgilerini, görüşlerini ve haklarını dikkate almasını ve BM Çocuk Hakları Sözleşmesi'nin tanımladığı koruma, hüküm ve katılım hakları arasındaki karmaşık ilişkileri anlamasını amaçlamaktadır. Ders, çocuk hakları ile ilgili seçilmiş konular ve ulusal ve uluslararası düzeyde haklara yönelik temel mücadeleler üzerinde durmaktadır. Ders boyunca bir dizi ülkede yürütülen vaka çalışmaları araştırılmaktadır.